Незмінним пріоритетом системи освіти Київщини залишається надання якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами (ООП), незалежно від того, чи вони є мешканцями громад, чи внутрішньо переміщеними особами, чи виїхали за кордон і навчаються дистанційно.
Важливу роль у забезпеченні доступу до освіти дітям з особливими освітніми потребам відіграють інклюзивно-ресурсні центри. Незважаючи на виклики, пов’язані з війною, вони продовжують надавати необхідну підтримку та допомогу, сприяючи сталому розвитку інклюзивної освіти в регіоні. В залежності від безпекової ситуації на території обслуговування, ІРЦ працюють в очному та/або змішаному режимі.
Станом на червень 2024 року мережа інклюзивно-ресурсних центрів Київської області налічує 55 ІРЦ та 2 філії. Крім того, до початку нового навчального року заплановано відкриття нового ІРЦ в Золочівській громаді, що є свідченням неперервного розвитку та вдосконалення системи інклюзивної освіти на Київщині.
Фахівці ІРЦ проводять комплексну оцінку розвитку дітей з особливими потребами та забезпечують їх системний кваліфікований супровід. Зокрема з початку 2024 року було проведено 4581 комплексну оцінку розвитку дитини (3642 – первинні, 939 – повторні) та 55951 корекційно-розвиткове заняття.
Крім того, працівники ІРЦ активно надають додаткові послуги мешканцям громад, забезпечують психологічну підтримку внутрішньо переміщених осіб, беруть участь у волонтерській діяльності та роботі гуманітарних штабів у співпраці з такими організаціями, як UNICEF, Червоний Хрест, ГО «Істок», БО «Відчуй», Save Ukraine, БФ «Надія і житло для дітей тощо.
За оперативною інформацією місцевих органів управління освітою територіальних громад, в області налічується 4415 дітей з особливими потребами, з них 2809 навчаються в закладах загальної середньої освіти, 1606 – у закладах дошкільної освіти.
Для забезпечення ефективного навчання дітей з ООП в закладах освіти працює 2003 асистенти вчителя та 641 асистент вихователя.