Спеціальні класи – складова інклюзивної освіти

439849520 948107447107473 7821620426776731528 n

У сучасному світі, де інклюзія та рівні можливості стають головними пріоритетами, питання якісної освіти дітей з особливими потребами набуває важливого значення.

Київська область демонструє успішні приклади того, як можна навчати,  розвивати та соціалізувати  дітей, які мають обмеження у здоров’ї.

З цією метою в закладах загальної середньої освіти області створюються спеціальні класи, де враховуються індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси кожного учня.

У 2024/2025 навчальному році в закладах освіти Київської області функціонувало 27 спеціальних класів, у яких навчалося 298 учнів. Зокрема такі класи були створені в навчально-реабілітаційному центрі «Надія» Вишгородської міської ради та Білоцерківській спеціальній школі № 19.

 

Навчально-реабілітаційний центр «Надія».

Навчально-реабілітаційний центр «Надія» є багатопрофільним спеціальним закладом загальної середньої освіти.

Головна мета діяльності центру «Надія» — створення умов для здобуття освіти дітьми, що потребують корекції розвитку, а також сприяння їх соціальній адаптації.

Центр забезпечує право дітей з розладами спектру аутизму, синдромом Дауна, інтелектуальними та мовленнєвими труднощами на здобуття загальної середньої освіти, а також надає їм комплексні реабілітаційні послуги.

 

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа № 19.

Білоцерківська спеціальна школа  № 19 – це школа повного робочого дня, де з дітьми, які мають особливі освітні потреби, проводиться системна  корекційно-розвиткова робота. З цією метою створено спеціальні реабілітаційні кабінети. Висококваліфіковані фахівці забезпечують індивідуальний підхід до кожного учня, що дозволяє досягати значних успіхів у навчанні та розвитку. Заклад пропонує широкий спектр занять, зокрема: ритміка, корекція мовлення, лікувальна фізична культура, соціально-побутове орієнтування та психокорекція.

Після уроків учні перебувають у групі подовженого дня і  можуть відвідувати гуртки, реабілітаційні заняття та брати участь у виховних заходах, екскурсіях тощо.

Поділитися: