У сучасному світі, де інклюзія та рівні можливості стають головними пріоритетами, питання якісної освіти дітей з особливими потребами набуває важливого значення.
Київська область демонструє успішні приклади того, як можна навчати, розвивати та соціалізувати дітей, які мають обмеження у здоров’ї.
З цією метою в закладах загальної середньої освіти області створюються спеціальні класи, де враховуються індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси кожного учня.
У 2024/2025 навчальному році в закладах освіти Київської області функціонувало 27 спеціальних класів, у яких навчалося 298 учнів. Зокрема такі класи були створені в навчально-реабілітаційному центрі «Надія» Вишгородської міської ради та Білоцерківській спеціальній школі № 19.
Навчально-реабілітаційний центр «Надія».
Навчально-реабілітаційний центр «Надія» є багатопрофільним спеціальним закладом загальної середньої освіти.
Головна мета діяльності центру «Надія» — створення умов для здобуття освіти дітьми, що потребують корекції розвитку, а також сприяння їх соціальній адаптації.
Центр забезпечує право дітей з розладами спектру аутизму, синдромом Дауна, інтелектуальними та мовленнєвими труднощами на здобуття загальної середньої освіти, а також надає їм комплексні реабілітаційні послуги.
Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа № 19.
Білоцерківська спеціальна школа № 19 – це школа повного робочого дня, де з дітьми, які мають особливі освітні потреби, проводиться системна корекційно-розвиткова робота. З цією метою створено спеціальні реабілітаційні кабінети. Висококваліфіковані фахівці забезпечують індивідуальний підхід до кожного учня, що дозволяє досягати значних успіхів у навчанні та розвитку. Заклад пропонує широкий спектр занять, зокрема: ритміка, корекція мовлення, лікувальна фізична культура, соціально-побутове орієнтування та психокорекція.
Після уроків учні перебувають у групі подовженого дня і можуть відвідувати гуртки, реабілітаційні заняття та брати участь у виховних заходах, екскурсіях тощо.