Нові соціальні виклики спонукають до кардинальних змін в освіті та, зокрема, у роботі інклюзивно-ресурсних центрів: фокус уваги фахівців спрямований на завдання із забезпечення сталості навчання, створення рівних можливостей для дітей з особливими освітніми потребами, охоплення їх психолого-педагогічними та корекційно-розвитковими послугами.
Саме тому 11 квітня відбувся форум для директорів інклюзивно-ресурсних центрів області «Розвиток освіти Київщини сьогодні: інклюзивний кластер», що організований Київською ОДА, департаментом освіти і науки Київської ОДА, КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» за участі Інституту раннього втручання.
Під час заходу, Жанна Осипенко, заступник голови Київської ОДА, акцентувала увагу на реалізації пріоритетних завдань розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами Київщини в контексті викликів сьогодення, а саме: розширення мережі ІРЦ, цифровізації, впровадження послуги раннього втручання, послуг внутрішньо переміщеним особам, організації психологічного супроводу в громадах тощо.
У заході також взяли участь:
- Андрій Братусь, заступник голови КОДА з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації;
- Ганна Кукуруза, тренер, виконавчий директор БФ «Інститут раннього втручання»;
- представники інклюзивно-ресурсних центрів Київщини;
- працівники КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Під час заходу було обговорено безліч важливих й актуальних питань у сфері інклюзивної освіти, зокрема:
- зміни щодо функціональної діяльності ІРЦ;
- безбар’єрне освітнє середовище;
- мультисекторальна допомога сім’ям;
- цифровізація діяльності ІРЦ Київщини;
- техніки психологічної підтримки учасників освітнього процесу;
- відчуття когерентності як спосіб збереження психологічного здоров’я;
- каскадне навчання психологів;
- діяльність обласних професійних об’єднань для працівників ІРЦ;
- робота ІРЦ з внутрішньо переміщеними особами;
- співпраця центру підтримки інклюзивної освіти та ІРЦ.
Під час заходу учасники обмінялися думками та цікавими ідеями, отримали інформацію, яка допоможе фахівцям ІРЦ у впровадженні інноваційних змін, а найголовніше – сприятиме створенню кращого майбутнього для дітей з особливими освітніми потребами.
Співпраця виявилася плідною і творчою, а зустріч – корисною, результативною та мотивуючою.