Дитиноцентризм, безпека, доступна та якісна освіта для всіх без винятку дітей та молоді, збереження національної і громадянської ідентичності та національно-патріотичне виховання – це пріоритети освітньої політики, які визначають напрями діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в умовах війни.
Головне – не втратити в цих умовах молоде покоління, і тому найважливіше наше завдання – турбота про його фізичне і психічне здоров’я та надання доступу до освіти, насамперед, вразливим категоріям, до яких належать і діти та молодь, які змушені були виїхати з непідконтрольних чи прифронтових територій.
На цьому наголошує й Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець, який 12 лютого 2025 року представив громадськості спеціальну доповідь щодо доступу до освіти дітей та молоді з тимчасово окупованих територій України.
Доповідь містить 29 рекомендацій, які стосуються створення в закладах освіти усіх типів сприятливих умов для навчання зазначеної категорії здобувачів освіти, а також очікувані результати від реалізації цих рекомендацій. Зокрема затвердження Концепції доступу до освіти дітей з тимчасово окупованих територій дозволить на державному рівні впровадити ефективні механізми, які допоможуть вирішити цю проблему.
В обговоренні спеціальної доповіді взяла участь і директор департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Ярослава Тростянська, яка поділилася досвідом роботи з питань надання допомоги та підтримки дітям і молоді з тимчасово окупованих територій та забезпечення їм доступу до всіх рівнів освіти на Київщині.