Друк

Логопедичні домашні завдання для дітей дошкільної групи 5-6 років

Логопедичні домашні завдання для дітей дошкільної групи 5-6 років (І- II частини) в контексті державної Базової програми „Я у Світі" Вправи для артикуляційної гімнастики

1. «Гойдалка».

Рот відкритий. Губи в усмішці. Широкий язик піднімається до верхньої губи, потім опускається до нижньої. Слідкувати, щоб язик не звужувався, губи не натягалися на зуби, нижняя щелепа не рухалася;

2. «Язик переступає через зуби»

Рот відкритий. Губи в усмішці. Руху язика:
а) широким язиком доторкнутися до верхніх зубів з зовнішнього боку, потім з внутрішнього;
б) широким язиком доторкнутися до нижніх зубів з зовнішнього боку, потім з внутрішнього.
При виконанні вправ стежити, щоб язик не звужувався, нижня щелепа і губи були нерухомі.

3. «Чиї зуби чистіше?»

Рот відкритий. Губи в усмішці. Широким кінчиком «почистити» верхні зуби з внутрішньої сторони, роблячи руху язиком вгору-вниз. Слідкувати, щоб язик був широким, губи не натягалися на зуби, нижня щелепа не рухалася.

4. «Маляр»

Рот відкритий. Губи в усмішці. Широким кінчиком язика погладжувати піднебіння, роблячи рухи язика назад-вперед (від зубів до горла і назад). Слідкувати, щоб язик не звужувався, доходив до внутришньої поверхні верхніх різців і не висовувався з рота, губи не натягалися на зуби, нижня щелепа не рухалася.

5. «Конячка».

Рот відкритий. Губи в усмішці. Широкий лопатоподібний язик притиснути до піднебіння (язик присмоктується) і з клацанням відірвати. Слідкувати, щоб губи були в усмішці, нижня щелепа не «піднімала» язик вгору.
6. Поклацати кінчиком язика.
Рот відкритий. Губи в усмішці. Широкий кінчик язика притискати до бугорків за верхніми зубами і з клацанням відривати. Спочатку вправа виконується в повільному темпі, потім швидше. Слідкувати, щоб губи і нижня щелепа були нерухомі, працював лише язик.

7. «Смачне варення»

Рот відкритий. Губи в усмішці. Широким переднім краєм язика облизати верхню губу, роблячи рух язиком зверху вниз, потім втягнути язика в рот, до центру неба. Слідкувати, щоб язик не звужувався, при втягуванні його бічні краї ковзали по корінневих зубах, а кінчик язика було піднято. Губи не натягаються на зуби, нижня щелепа не «підсаджує» язик вгору - вона повинна бути нерухомою.

8. «Індик»

Рот відкритий. Губи в усмішці. Виробляти широким передним краєм язика руху по верхній губі вперед-назад, стараясь не відривати язика від губи, кінчик злегка загнути, як би погладжувати губу. Спочатку виробляти повільні рухи, потім прискорювати темп і додати голос, поки не почулися звуки бл- бл. Слідкувати, щоб язик не звужувався (язик повинен облизувати верхню губу, а не висовуватися вперед), щоб верхня губа не натягалася на зуби, нижня щелепа не рухалася.

9. «Пирхання».

Широкий розслаблений язик покласти між губами. Дути на язик і губи так, щоб вони вібрували. Слідкувати, щоб губи не напружувалися, щоки не роздувалися, язик зубами не затискався.

10 «Барабан».

Рот відкритий. Губи в усмішці. Широким кінчиком язика постукати по поднебінню за верхніми зубами, багаторазово і чітко вимовляється звук д-д-д. Спочатку звук д вимовляти повільно, поступово темп прискорювати. Слідкувати, щоб губи не натягалися на зуби, нижня щелепа не рухалася, язик не звужувався, кінчик його не підвертався, щоб звук д носив характер чіткого удару, а не був хлюпаючим. Звук д вимовляється так, щоб відчувалася видихуваний повітряний струмінь.

Гімнастика язика при ринололії

Вправи на стимуляцію рухів кінчика язика поза рота

1. Покласти язик між губами.
2. Тягти кінчик язика до носа.
3. Тягти кінчик язика до підборіддя .
4. Доторкнутися кінчиком язика до правого кута рота і зафіксувати подане положення
5. Доторкнутися язиком до лівого кута рота і зафіксувати це положення.
6. Доторкнутися кінчиком язика до верхньої губи і зафіксувати це положення.
7. Доторкнутися кінчиком язика до нижньої губи і зафіксувати це положення.
8. Провести рух кінчиком язика по верхній губі (імітація облизування губи).
9. Провести рух кінчиком язика по нижній губі.
10. Провести круговий рух кінчиком язика по верхній і нижній губі.
11. Протискувати язика з силою між зубами назовні таким чином, щоб верхні різці торкнулися спинки язика.
Вправи виконуються спочатку в повільному, а потім у помірному темпі, з фіксацією положення язика. Кожена артикулційна поза для зміцнення м'язів язика утримується визначений час (під рахунок від 1 до 5).