Друк

Перший крок у дитсадок

Дитячий дошкільний заклад є важливим етапом у житті малюка, оскільки рівень розвитку дитини в 4-річному віці дуже сильно відрізняється від розвитку 7-річного. Необхідна тривалість періоду підготовки для кожної окремої дитини також є різною. Рівень підготовки не може бути об’єктивним показником того, наскільки розумним, компетентним чи талановитим стане в майбутньому ваш малюк, а скоріше за все є мірою соціальної зрілості дитини на даний момент.

Підготувати дитину до дитячої установи значить зробити набагато більше, ніж просто навчити його певним навичкам: маля повинно бути морально готовим спілкуватися з іншими дітьми, взаємодіяти з ними, дотримуватися певних правил і вміти пристосовуватися до режиму групи. Наведений нижче список готовності має на меті представити батькам короткий огляд питань, які їм необхідно обговорити з педагогічним колективом і медперсоналом, коли наступить час походу дитини до дитячого садка. Це тільки порада - із чого почати, а зовсім не абсолютна міра. Список розроблений для того, щоб допомогти вам стати кращим помічником і захисником для своєї дитини.

 

Оцінка готовності: керівництво

Фокусування.

Дошкільні установи, як правило, місця гучні. Чи може ваша дитина концентрувати увагу, навіть якщо є багато відволікаючих моментів? Концентрація уваги від 15 до 20 хвилин, от те, на що можна розраховувати. Деяким дітям може знадобитися більше часу в дошкільних установах, де періоди неспання коротші й розваг менше.

 

Готовність до праці.

Запитайте в себе: чи слідує моя дитина вказівкам легко й слухняно? Або вона гнівається або ображається, коли дорослий дає вказівки?

Інший спосіб рішення проблеми полягає у вивченні поведінки вашої дитини в групі, чи грає він з іншими дітьми, чи контактний він, наскільки, що йому комфортно в товаристві інших дітей. Якщо маля ще перебуває в "фазі заперечення", не відгукується на більшість пропозицій з боку однолітків або воліє визнавати тільки свій власний режим дня, він, очевидячки, буде потребувати більшої уваги й підготовки в дитячому садку.

 

Здатність слухатися

Чи може ваша дитина послідовно виконувати дво-три етапні завдання, або вона потребує допомоги на кожному етапі? Школа є вербальним світом, тому маля повинно змогти зрозуміти те, що йому сказали й діяти за інструкцією. Якщо воно не готове до такого розуміння, то йому знадобиться більше часу, для усвідомлення різниці.

 

 Соціальні навички

Наступні питання допоможуть вам зрозуміти які соціальні навички будуть необхідні вашому маляті в дитячому садку. .

Чи може ваша дитина бути лідером і взаємодіяти з іншими дітьми? ?

Чи приймає вона участь в іграх інших дітей?

Чи може вона ділитися з іншими дітьми, які їй подобаються?

Чи розуміє вона, що поділитися іграшкою - це спосіб завести друзів, а не просто спосіб уникнути покарання?

Чи може вона бути напористою без агресії? Тобто , чи може Ваша дитина без погроз домогтися своєї мети?

Чи може вона спокійно чекати своєї черги, чи буде проштовхуватися вперед, плакати або пхикати, коли попросили почекати?

Чи може вона привернути увагу дорослих без ниття, чіпляння, плачу, лементу або кидання речей?

Чи може вона перебувати окремо від своїх батьків, без особливого стресу після ознайомлювального періоду звикання? (П'ять хвилин "пхикання" це нормально; година занепокоєння - ні).

 

 Моторика, мова й навички самообслуговування: основний перелік

Оцінка зрілості дитини, аналіз деяких конкретних навичок може бути виконаний медичним працівником або педагогом. Такий аналіз може бути зосереджений на вивченні рівня розвитку навичок дрібної моторики, загальної моторики, мовних навичках, мислення й навичок самодопомоги.

 

 Навички дрібної моторики

  • тримати олівець, як дорослий
  • малювати коло й квадрат без сторонньої допомоги
  • малювати людину з головою, тілом, руками й ногами
  • користуватися виделкою
  • застібати й розстібати одяг

 

 Навички загальної моторики

Стрибання

Перепрыгивание

Їзда на триколісному велосипеді

Розгойдування на гойдалці

Кувиркання

Ходьба на п'ятах і носочках

Кидання м'яча

Залізання на гімнастичні снаряди

 

 Мислення й мовні навички

Чи може ваша дитина переказати основний зміст книги, що була щойно їй прочитана?

Чи може вона розповісти про те, що трапилося, (не обов'язково з точним викладом порядку всіх подій)?

Може ваша дитина розуміти прості жарти? Чи розуміє вона, чому жарт - це смішно?

Чи починає маля розуміти речі з іншого боку, наприклад, як буде інше маля себе почувати або вчинить в тій або іншій ситуації? Тобто , чи починає він проявляти співпереживання?

Чи можуть сторонні розуміти мову маляти практично на 100%?

Чи говорить він реченнями, що складаються з п'яти або більше слів?

Чи використовує маля минулий і майбутній час? Чи є в нього почуття узгодження часів, що одна подія відбулася до або після іншої?

Чи знає вона цифри до 10? Не турбуйтеся, якщо маля не знає, тому що школа допоможе в цьому

Чи нає вона алфавіт або, принаймні , деякі з букв? Не турбуйтеся, якщо це не так, оскільки багато дітей приходять до дитячого садка, не знаючи алфавіту, вихователі воліють навчати дітей фонетиці самостійно.

Чи може віона визначити шість квітів?

 

 Навички самодопомоги

Чи навчена ваша дитина основним навичкам особистої гігієни й туалету (не рахуючи одиничних випадків)?

Чи може вона мити й витирати свої ручки?

Чи буде віона сідати обідати на своє місце?

Чи може вона одягатися при мінімальній допомозі?

Чи може ваша дитина виконувати багатоетапні завдання, такі, як погодувати собаку?

Якщо вашій дитині незабаром 6 років і є деякі речі, з наведеного вище списку, які він не може подужати, варто звернутися до лікаря. Можливо, стан розвитку вашої дитини вимагає поглибленого вивчення. Це не означає, що вона не може або не повинна відвідувати школу, але це може свідчити про необхідність отримання певних послуг або підтримки, щоб допомогти дитині домогтися успіху. Вам також необхідно мати тісний контакт із місцевою школою. 

Вік і розмір

Існує багато інших факторів, які входять у визначення про первинну готовність до дитячого садка. Наприклад, хлопчики розвиваються повільніше, ніж дівчатка, тому хлопчики можуть починати ходити до дитячого садка пізніше, ніж дівчатка. Але особистісні розходження є більш важливими, ніж гендерні.

Якщо у вашої дитини день народження напередодні початку навчального року (тобто, наприкінці літа), вам належить поговорити із учителем і уточнити, які умови передбачені для молодших дітей у групі.

 

Звернення за допомогою

З урахуванням оцінки стану здоров'я вашого малюка з вибором дошкільної установи повинен допомогти й ваш педіатр. Крім своєчасної імунізації, потрібної у віці 3-х, 4-х років, медичний працівник повинен тримати вас у курсі у випадку виникненні питань, які обговорювалися вище. Він споглядає вашу дитину з перших днів життя й попередить вас, якщо побачить якісь причини для занепокоєння. Якщо буде потреба, педіатр може дати направлення до вузького фахівця.