Друк

Спеціальна освіта

Мережа інтернатних навчальних закладів

Мережа районних (міських) дитячих будинків

Нормативно-правова база з освіти дітей з особливими освітніми потребами

Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку 

У системі освіти Київської області функціонує 12 загальноосвітніх закладів інтернатного типу обласної комунальної власності.

Для навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами функціонує 8 таких закладів, з них 6 спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, 1 навчально-реабілітаційний центр та 1 санаторна школа-інтернат для навчання дітей.

Крім того, діють 2 спортивні заклади: Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури та спорту  та Броварське вище училище фізичної культури.

Працюють Переяслав-Хмельницька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів та Фастівський ліцей-інтернат природничого, фізико-математичного профілю.

Для навчання і виховання дітей, які перебувають у складних житєвих обставинах, в тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, шкільного віку функціонує 8 дитячих будинків районної (міської) комунальної власності: Броварський районний дитячий будинок «Надія», Вишгородський районний дитячий будинок «Любисток», Поліський районний дитячий будинок «Пролісок», Рокитнянський районний дитячий будинок «Чебурашка», Сквирський районний дитячий будинок «Надія», Ставищенський районний дитячий будинок «Світанок»; Центр захисту дітей м. Славутича, Дитячий будинок м Фастова.

У Київській області триває активний процес реінтеграції дітей у сім’ї та організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах за місцем проживання. У 2015/2016 н. р повернуто у сім’ї 53дитини.

Реінтеграція дітей із спеціальних навчальних закладів є можливою завдяки впровадженню інклюзивного навчання в закладах освіти, що створює всі умови для надання комплексу корекційних послуг дітям з особливими освітніми потребами за місцем проживання, де кожна дитина може відчувати себе комфортно і захищено в загальноосвітньому навчальному закладі.

У Київській області функціонують 157 загальноосвітніх, 28 дошкільних навчальних закладів із запровадженням інклюзивного навчання. Загальна кількість вихованців дошкільних навчальних закладів  становить 62 дитини та 467 учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Перспективними напрямками освітньої діяльності з питань створення умов для інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в Київській області є розроблення нормативно-правового забезпечення дослідно-експериментальної роботи щодо створення умов для інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями психофізичного розвитку; визначення науково-методологічних засад впровадження інклюзивного навчання дітей дошкільного та шкільного віку, які мають тяжкі порушення психофізичного розвитку; визначення умов інклюзивного навчання дітей із тяжкими порушеннями психофізичного розвитку; підготовка керівників і педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів до роботи з дітьми, які мають комплексні порушення психофізичного розвитку; розроблення механізмів взаємодії спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів і навчальних закладів з інклюзивним навчанням щодо навчального та реабілітаційного супроводу дітей з комплексними порушеннями психофізичного розвитку; розроблення й апробація системи соціально-педагогічного патронату та консультативно-методичної допомоги батькам дітей, які мають тяжкі порушення психофізичного розвитку, і навчаються за інклюзивною формою.