Друк

МЕТОДИЧНА СЕСІЯ РОЛЬ ІРЦ У ФОРМУВАННІ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

DSCN9933  9 січня  на базі Студениківського інклюзивно-ресурсного центру відбулася методична сесія « Роль ІРЦ у  формуванні інклюзивного освітнього середовища» керівників, вчителів початкових класів, класних керівників, практичних психологів закладів освіти Студениківської сільської ради.

Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є формування інклюзивного освітнього середовища. Сьогодні перед нами стоїть надзвичайно важливе і відповідальне завдання – виховати нове покоління українців, для якого інклюзія стане частиною світогляду, інклюзія як новий погляд на місце «особливої» дитини в суспільстві.  Інклюзія – це не лише про  рівний доступ, а й про якість освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, яка стала можливою в повній мірі завдяки створенню інклюзивно-ресурсного центру. Коли в освітньому закладі навчаються різні діти, це автоматично не означає, що дотримано право кожної дитини на освіту.

Команда психолого-педагогічного супроводу створює оптимальні умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах та класах з інклюзивним навчанням. Саме питання створення інклюзивного освітнього середовища та роль ІРЦ в цьому процесі було розкрито директором Студениківського ІРЦ  Іриною Бідюк.

Психологічний супровід освітньої системи Нової української школи передбачає: визнання кожного здобувача освіти особистістю; неповторність кожної дитини; відсутність нездібних дітей; індивідуалізацію освітнього процесу; необхідність отримання дітьми позитивних почуттів від навчання. Як ці постулати Нової української школи реалізуються в умовах інклюзивно -ресурсного центру до присутніх в залі донесли практичний психолог ІРЦ Тетяна Ільніцька та вчитель-логопед ІРЦ Тетяна Турутя.DSCN9937

Теорія без практики мертва, а практика без теорії сліпа. Практичний аспект створення інклюзивного освітнього середовища в Студениківському опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, в якому інклюзивне навчання отримують 2 учнів у 2 класах, продемонструвала практичний психолог Наталія Козелецька.

Учасники заходу ще раз пригадала слова Василя Сухомлинського: «Не можна вимагати від дитини неможливого – до певного рівня і певного кола знань різні діти йдуть по-різному». Стосовно дітей з особливостями психофізичного розвитку Василь Олександрович відзначав: «Вчити і виховувати таких дітей треба  у масовій загальноосвітній школі: створювати для них якісь спеціальні навчальні заклади немає потреби, Ці діти не є потворними, а найкрихітніші, найніжніші квіти в безмежно різноманітному квітнику людства». Слова видатного педагога – це дороговказ у роботі педагогічних працівників не тільки з дітьми з особливими освітніми потребами, а й з усіма  дітьми закладів освіти.DSCN9927

На завершення заходу всі присутні відвідали кабінети Студениківського ІРЦ, ознайомилися з можливостями надання якісних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, оцінили обладнання ІРЦ.