Друк

ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації»

DSC 0071   8 листопада на базі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» відбувся ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації».

Організаторами Конгресу виступили Міністерство освіти і науки України, Національна Академія педагогічних наук України, Департамент освіти і науки Київської облдержадміністрації, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка за підтримки фонду Порошенка, Міжнародного фонду «Відродження», Національної асамблеї людей з інвалідністю України, Міжнародного Благодійного Фонду «Карітас» України, Українського Товариства Глухих, Навчально-виробничого підприємства «Вабос», Центру слухо-мовленнєвої реабілітації «Аврора», Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром».

   Основна мета Конгресу – обговорення стратегічних питань реформування освіти дітей з особливими потребами, окреслення нових законодавчо-правових орієнтирів, презентація інноваційних освітніх технологій роботи з особливими дітьми в загальноосвітньому просторі у контексті реалізації Концепції «Нова українська школа».

    Участь у Конгресі взяли понад 500 фахівців освітянської спільноти: управлінці, педагоги, представники інклюзивно-ресурсних центрів, психологи, представники громадських організацій, батьки дітей з особливими потребами.

  DSC 0210

   Відкрила ІV Міжнародний конгрес дружина Президента України, Голова Ради фонду Порошенка – Марина Анатоліївна Порошенко.

  Звертаючись до учасників, вона наголосила на важливості проведення такого заходу, який об’єднує науковців та практиків навколо вирішення актуальних питань формування інклюзивного освітнього середовища. Марина Порошенко зазначила, що у межах реформи інклюзивної освіти в Україні на законодавчому рівні було закріплено і гарантовано державою право дітей з особливими освітніми потребами нарівні зі своїми однолітками навчатися в умовах інклюзивного середовища. На сьогоднішній день відкрито 180 медіатек та 130 ресурсних кімнат. Функціонує 477 центрів інклюзивної освіти, які здійснюють супровід інклюзивного навчання дітей від 2 до 18 років.

   Марина Порошенко повідомила, що підготовлено зміни до чинного законодавства, які стосуються інклюзивної освіти.DSC 0400

   У рамках Конгресу Марина Анатоліївна презентувала базову програму «Інклюзивна освіта» для підготовки майбутніх педагогів до роботи в інклюзивному середовищі.

   До вітальних слів долучилися: Олександр Терещук, голова Київської обласної державної адміністрації; Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, академік НАПН України;Андрій Шевцов, директор Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України.DSC 0697

   Учасникам Конгресу були запропоновані різноманітні майстер-класи, воркшопи та тренінги, котрі провели провідні фахівці, які володіють новітніми технологіями корекційно-розвиткової роботи, зокрема з дітьми з аутизмом, синдромом Дауна, сенсорними порушеннями, гіперактивністю та ін.

   Учасники ІV Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації» мали змогу поділитися досвідом роботи, взяти участь у дискусіях, висловити і почути  найбільш актуальні думки з приводу інклюзії в Новій українській школі з таких питань:

-          Концептуалізація та контекстуалізація інклюзивного навчання в умовахНової української школи;

-         Партнерство, інформаційно-освітня та комунікаційна діяльність на шляху до соціальних змін;

-          Педагогічні технології в освітньому процесі;

-         Психологічний супровід інклюзивного навчання;

-         Організаційно-методичні аспекти діяльності інклюзивно-ресурсних центрів;

-         Диференційоване навчання;

-         Оцінювання особливостей розвитку та потреб дитини;

-         Інклюзивні програми дошкільної освіти;

Доступність повної загальної середньої та профільної освіти для дітей зособливими потребами.